Wijziging van gegevens basisregistratie personen (BRP) aanvragen
Algemeen
Uw persoonsgegevens staan geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). Ziet u een fout staan in uw persoons- of adresgegevens? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit heet ook wel een ‘correctieverzoek’. Deze kunt u digitaal aanvragen via onderstaande knop.
Wat u moet weten
- U moet ingeschreven staan in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Edam-Volendam. Wij nemen binnen vier weken een besluit over uw aanvraag. U krijgt hiervan bericht per post of e-mail.
- U kunt alleen vragen om uw eigen adres- en persoonsgegevens te laten aanpassen.
- U kunt hier geen adreswijziging doorgeven. Dat doet u via onze pagina Verhuizen.
- U kunt een verhuizing doorgeven tot maximaal vijf dagen na de verhuisdatum. Bent u later? Dan kunnen wij uw verhuisdatum niet meer aanpassen. Ook niet als u hierdoor bijvoorbeeld huurtoeslag misloopt.
Wat heeft u nodig voor het correctieverzoek?
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- Een document waarop uw foute gegevens staan.
- Een officieel document waarop de juiste gegevens staan. Bijvoorbeeld een huwelijksakte.
- Duidelijke vermelding van wat u wilt wijzigen en waarom u dat wilt.
Meer informatie
- U kunt uw gegevens controleren op MijnOverheid.
- Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO). Een fout in gegevens moet worden aangepast bij de betreffende organisatie. Als de melder niet weet waar hij/zij terecht kan of de organisatie komt er zelf niet uit: meld dit dan bij het MFO.
Per post aanvragen
Stuur uw informatie naar:
Gemeente Edam-Volendam
Ter attentie van team Publiek
Postbus 180
1130 AD Volendam
Kosten
Er zijn geen kosten aan verbonden.