Verhuizen naar de gemeente
Algemeen
Verhuist u vanuit een andere gemeente naar Edam-Volendam? Dan moet u zich binnen vijf dagen na vestiging inschrijven in de Basisregistratie Personen. U kunt dit online regelen via onderstaande knop 'aangifte doen'. Woont u bij iemand in? Dan vult de hoofdbewoner óók het Toestemmingsformulier inwoning hieronder in of u voegt een huur- of koopcontract bij.
Aangifte doen
U geeft de aangifte door binnen vier weken voor tot vijf dagen na de werkelijke verhuizing. Dit kan digitaal via bovenstaande knop 'aangifte doen' of persoonlijk bij de balie aan het Stadskantoor. Maak hiervoor eerst een afspraak.
Samenwonenden doen beiden adresaangifte.
Na uw adresaangifte vragen wij uw persoonsgegevens op in uw vorige woongemeente. Hierdoor wordt u daar uitgeschreven en ingeschreven in Edam-Volendam. Diverse (overheids)instanties krijgen van uw adreswijziging automatisch bericht.
Na inschrijving ontvangt u hiervan een bevestiging.
Wat hebt u nodig voor de aangifte?
Digitaal aangifte doen:
- Uw DigiD.
- Een kopie van het getekende huur- of koopcontract (als digitale bijlage) of een digitale verklaring van toestemming van inwoning.
Persoonlijk langskomen:
- Geldig legitimatiebewijs van de aangever(s).
- Gegevens van betrokkenen die meeverhuizen.
- Indien van toepassing een verklaring van toestemming van inwoning/briefadres + kopie legitimatiebewijs.
- Naam en adres van eventuele gemachtigde + kopie legitimatiebewijs.
- Kopie van een getekend huur- of koopcontract.
Wat moet u nog meer regelen? En handige links.
Als u een nieuwe woning betrekt in onze gemeente regel en woont u in een blauwe zone? Vraag dan hier een parkeerontheffing aan.
Handige links:
Wanneer wordt het afval opgehaald?
De lantaarnpalen doen het niet/er liggen stoeptegels los of de put stroomt over. Geef uw melding door van de woon- en leefomgeving.