Schadevergoeding bij nalatigheid gemeente
Algemeen
Heeft u schade opgelopen dat verwijtbaar is aan de gemeente? Dit kan bijvoorbeeld zijn bij schade aan uw eigendom of wanneer u struikelt door een losliggende trottoirtegel en u daardoor uw been breekt. U kunt via onderstaand formulier uw aanvraag tot schadevergoeding indienen. Ook kunt u het verzoek om schadevergoeding schriftelijk indienen bijĀ het college van Burgemeester en Wethouders.
Aanvragen
De benodigde gegevens voor een aanvraag zijn:
- Naam, adres, telefoonnummer en BSN-nummer (sofinummer) van de aanvrager.
- Waar, wanneer en welk incident heeft plaatsgevonden.
- Aard en omvang van de schade.
- Schadeformulier (indien aanwezig).
- Procesverbaal Politie (indien aanwezig).
Adres gemeente
Gemeente Edam-Volendam
College van Burgemeester en wethouders
Postbus 180
1130 AD VOLENDAM
Afhandeling aanvraag
- De afdeling Bedrijfsvoering neemt uw aanvraag in behandeling, heeft u vragen? Bel dan (0299) 398 398, afdeling Bedrijfsvoering.
- Een medewerker van de afdeling Openbare Werken gaat ter plaatse kijken of de gemeente aantoonbaar nalatig is geweest. Deze beoordeling wordt verwerkt in een advies.
- In overleg met de verzekeringsmaatschappij wordt het advies besproken en een uitkomst bepaald.
Afhankelijk van de claim/schadevergoeding verzorgt de gemeente of de verzekeringsmaatschappij de verdere correspondentie.
Wat kan het resultaat zijn?
- De aanvraag wordt goedgekeurd.
- De aanvraag wordt afgekeurd. De aanvrager ontvangt een afwijzingsbrief met een gemotiveerde afwijzing.
Het verzoek tot schadevergoeding is een privaatrechtelijke aangelegenheid waartegen geen beroep of bezwaar openstaat.