Bewijs van garantstelling of logiesverstrekking
Algemeen
Een garantstelling of logiesverstrekking is een verklaring waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Deze verklaring is soms nodig bij een visumaanvraag. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de betreffende persoon. Ga wel eerst naar het Stadskantoor om uw handtekening te legaliseren. U maakt hiervoor telefonisch een afspraak.
Aanvragen
Een garantstelling of logiesverstrekking kunt u downloaden vanaf de website van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND).
Let op: vul het formulier in, maar onderteken het nog niet! Dit doet u bij de gemeente.
- Maak een afspraak en ga persoonlijk naar het Stadskantoor. U ondertekent de garantstelling of logiesverstrekking aan de balie.
- Gaat het om garantstelling en hebt u een echtgenoot of geregistreerd partner? Dan moet ook hij/zij dit formulier tekenen aan de balie.
- U betaalt de kosten voor de legalisatie van de handtekening of handtekeningen.
- U stuurt het ingevulde formulier naar de persoon die u uitgenodigd hebt.
Legalisatie handtekening
Voor een garantstelling of logiesverstrekking is een gelegaliseerde handtekening nodig. Daarbij controleren wij uw identiteit en handtekening. Dit is het bewijs dat u echt diegene bent die de gevraagde handtekening zet. U tekent de garantstelling of logiesverstrekking aan de balie van het Stadskantoor.
Wat heb ik nodig voor de aanvraag?
- Een geldig legitimatiebewijs.
- Geld. U betaalt contant of per pin.
Wat zijn de kosten?
Het legaliseren van een handtekening kost €4,30 per handtekening.