Handtekening legaliseren
Algemeen
Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. Dit kunt u bij ons regelen. U maakt hiervoor een afspraak om op het Stadskantoor langs te komen.
Wat neemt u mee?
- Het document waarop u uw handtekening wilt zetten.
- Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument)
Legaliseren van uw handtekening
- U komt persoonlijk langs op het Stadskantoor. U kunt dit niet door iemand anders laten doen.
- U zet in het bijzijn van de gemeenteambtenaar uw handtekening op het document.
- De ambtenaar vergelijkt die met de handtekening op uw identiteitsbewijs. En bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw paspoort of identiteitskaart staat.
De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of formulier.
Waarvoor moet ik mijn handtekening legaliseren?
Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig:
- Op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd.
- Als u ergens uw toestemming voor geeft. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland.
- Als u een erfenis in het buitenland wilt regelen.
Wat zijn de kosten?
Kosten: € 4,30